Bez zpětných odkazů ani ránu aneb Aby byl váš web vidět ve vyhledávačích
Vybudovali jste webové stránky, ale potýkáte se s mizernou návštěvností? Dokonce je tak malá, že máte chuť na projekt zanevřít? Cílovou skupinu sice můžete nahnat přes PPC reklamu, ale jakmile ji vypnete, opět skončíte na mrtvém bodě. Jak tedy zvýšit návštěvnost webových stránek, a to bez ohledu na to, zda se jedná o firemní prezentaci, obsahový web, e-shop, nebo třeba porovnávač produktů? Problematiku řeší komplexní SEO neboli optimalizace webových stránek. K základním aspektům patří výskyt klíčových slov na stránkách a zpětné odkazy, ideálně formou textů, což umožňují PR články. Jak to celé funguje?
Začněte tím, že vyřešíte on-page SEO
Než se pustíte do budování kvalitního odkazového profilu pomocí zpětných odkazů z PR článků, zapracujte na optimalizaci vlastích stránek. Vžijte se do role vyhledávače, který musí uživateli „vyplivnout“ relevantní výsledky – a právě na vašem webu by měl najít vhodná spojení neboli klíčová slova.
Pokud se na webu klíčová slova nevyskytují, jen těžko budete web optimalizovat tak, aby ho vyhledávače zařadily mezi první výsledky na daný dotaz. Pro lepší představu – pokud prodáváte hliníkové disky neboli alu kola, měla by se i tato slova vyskytovat na webu. Vyhledávač jen těžko rozezná, že položka v e-shopu – označená jako „produkt“ je ve skutečnosti sada litých kol od výrobce XYZ.
Shrnuto a podtrženo, začněte tím, že na webu vyladíte texty. Neobejdete se při tom bez analýzy klíčových slov – pomůže vám zjistit, jaké fráze uživatelé používají, jejich hledanost i synonyma. Jakmile budete mít texty na webu, můžete se pustit do budování zpětných odkazů. A ještě něco – s klíčovými slovy to nepřehánějte, přílišný výskyt může vést ze strany vyhledávačů (Google, Seznam) k penalizaci.
Proč zpětné odkazy?
Google i Seznam využívají při sestavování výsledků vyhledávání množství různých faktorů. Již od nepaměti však kladou značný důraz právě na zpětné odkazy, tedy odkazy vedoucí z cizích webů. Tyto odkazy neboli linky mohou vést přes různé anchor texty – klíčové slovo, volnou shodu, přímou url atd.
Průběžným budováním zpětných odkazů posíláte vyhledávačům zprávu, že váš web stojí za povšimnutí a zvyšujete pravděpodobnost dobrého umístění na relevantní fráze. Slovo „průběžné“ je v případě linkbuildingu velmi důležité – jednorázové umístění většího počtu odkazů nemusí být příliš efektivní, vyhledávače preferují weby, jejichž odkazový profil roste dlouhodobě a stabilně.
S trochou šikovnosti dostanete web na první místa pro důležitá klíčová slova a zároveň „vytapetujete“ vyhledávání články vedoucími na váš web.
Kde zpětné odkazy shánět?
V minulosti se při linkbuildingu hojně využívaly katalogy, dnes jsou nejcennějším zdrojem odkazů obsahové weby – například magazíny, tematické weby, novinové weby atd. Jejich provozovatelé obvykle umožňují publikaci komerčního článku s několika vloženými odkazy. Ceny těchto článků se pohybují ve stovkách, tisících až desítkách tisíc korun, vždy v závislosti na návštěvnosti, „síle webu“ či renomé.
Jak ušetřit čas a získat kvalitní linky?
Některé weby vložení placeného článku neumožňují, což zjistíte až poté, co se spojíte s provozovatelem. Pokud nechcete riskovat, že ztratíte příliš mnoho drahocenného času komunikací s weby, které linkbuilding neumožňují, využívejte platformy jako PR Yard. Na pryard.com/cs/ se můžete zdarma registrovat, dobít kredit a vybrat si mezi stovkami magazínů a obsahových webů ty správné zdroje zpětných odkazů. V dlouhém seznamu najdete spoustu tematických a hojně navštěvovaných projektů, které vám – kromě toho, že posílí váš web zpětných odkazem – mohou přinést také přímou návštěvnost a konverze.